تحولات لبنان و فلسطین

شرکت متا قصد دارد روز پنجشنبه پانزدهم تیرماه به صورت رسمی شبکه اجتماعی متن محور خود با نام تردز را منتشر کند، برنامه ای که بسیاری آن را رقیب اصلی توییر لقب می دهند.

با شبکه اجتماعی «تِرِدز» که شاید قاتل توییتر باشد بیشتر آشنا شوید

به گزارش قدس آنلاین، شرکت مِتا (شرکت مادر رسانه های اینستاگرام، فیسبوک، واتس‌اپ) قرار است روز پنجشنبه رقیب خود برای توییتر را منتشر کند، که نام این رسانه اجتماعی تِرِدز (Threads) خواهد بود، برنامه ای که متا آن را به عنوان «برنامه مکالمه مبتنی بر متن اینستاگرام» توصیف می کند.

این سرویس جدید که برای پیش‌سفارش در اپ استور اپل در دسترس است و در ۶ جولای (پانزدهم تیر) به صورت رسمی عرضه می‌شود، ظاهری مشابه توییتر دارد. از اسکرین شات هایی که از محیط این شبکه اجتماعی منتشر شده می توان دید که کاربران اینستاگرام می توانند بلافاصله برای دنبال کردن حساب های مشابه در Threads اقدام کنند، که می تواند به کاربران کمک کند تا به سرعت پایگاه هایی با فالوور زیاد ایجاد کنند. متا همچنین چیزی به نام کدهای تقلب را در اینستاگرام معرفی کرد تا به کاربران این شبکه اجتماعی اجازه دهد زودتر برای دانلود ثبت نام کنند و انتشار آن را برای میلیاردها کاربر مورد توجه قرار دهد.

این اتفاق در حالی می افتد که در توییتر شرایط حساسی حکم فرما شده است. مالک آن ایلان ماسک اخیراً تغییراتی را در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده که تبلیغ‌کنندگان را از خود دور کرده و برخی از کاربران قدیمی این شبکه اجتماعی را با آن بیگانه کرده است. تصمیم اخیر ماسک برای محدود کردن استفاده از برخی از قابلیت ها برای برخی از اعضا بدون پرداخت هزینه، و محدود کردن حساب‌های رایگان به خواندن ۶۰۰ توییت در روز واکنش‌های شدیدی را برانگیخت.

در رسانه های اجتماعی، برخی از کاربران از Threads به عنوان «قاتل توییتر» یاد می کنند زیرا انتظار دارند بسیاری از مردم از توییتر خارج شوند و به این سرویس جدید رسانه های اجتماعی مهاجرت کنند.

با شبکه اجتماعی «تِرِدز» که شاید قاتل توییتر باشد بیشتر آشنا شوید

چگونه یک کد تقلب دریافت کنیم؟

کدهای تقلب کلمات "Thread" یا "Threads" هستند که در کادر جستجو در اینستاگرام وارد می کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، یک بلیط قرمز رنگ با عنوان "Admit One"  روی صفحه نمایش شما ظاهر و سپس به کادر جستجوی شما منتقل می شود. اگر روی این بلیط کلیک کنید، به وب‌سایتی با ساعت شمارش معکوس (که در ۶ ژوئیه ساعت ۱۰ صبح به وقت آمریکا پایان می‌یابد) منتقل می شوید. یک کد QR نیز وجود دارد که اگر این کد را اسکن کنید، شما را به صفحه دانلود برنامه در فروشگاه اپل می برد.

آیا تردز نسخه مشابه توییتر است؟

این برنامه به عنوان یکی از سرویس های اینستاگرام ارائه می شود، اما تصاویر ارسال شده ابتدایی، آن را بیشتر شبیه توییتر نشان می دهد تا اینستاگرام! در توضیح آن اعلام شده که «تردز مکانی است که می‌توانید مستقیماً سازندگان مورد علاقه‌تان و دیگرانی که عاشق چیزهای مشابه هستند را دنبال کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید».

در یک اسکرین شات دیگر از این سرویس، به نظر می رسد که رابط کاربری مشابهی با توییتر دارد و به کاربران امکان می دهد پیام های دیگران را «لایک»، «پاسخ» یا «بازنشر» کنند.

تردز در کجا موجود است؟

این برنامه برای پیش خرید در اپ استور اپل در دسترس است. همینطور در فروشگاه Google Play  نیز می توان آن را یافت.

آیا تردز به زودی در دسترس خواهد بود؟

اگر مشکل خاصی پیش نیاید می توان انتظار داشت که از پانزدهم تیرماه شاهد راه اندازی رسمی تردز باشیم.

آیا می توان از نام کاربری اینستاگرام برای آن استفاده کرد؟

بله، برنامه تردز می گوید که شما می توانید نام کاربری خود در اینستاگرام را برای این برنامه هم استفاده کنید.

آیا آمدن تردز به توییتر آسیب می رساند؟

برخی از کاربران توییتر نسبت به محصول جدید متا در شبکه های اجتماعی ابراز اشتیاق کرده اند. برنامه رسانه اجتماعی جدید متا می تواند با ارائه یک سرویس رایگان بدون مشکلاتی که اکنون شرکت فناوری ماسک را درگیر کرده، مشتریان را از توییتر دور کند. از زمانی که ماسک توییتر را در سال گذشته خریداری کرد، این پلتفرم شاهد افزایش سخنان نفرت انگیز در آن بوده و از نظر آزار اقلیت ها نیز در رتبه اول قرار داشته است.

توییتر همچنین در جدیدترین حرکت خود روز دوشنبه اعلام کرد که کاربران ملزم هستند قبل از استفاده از داشبورد آنلاین  TweetDeck، سرویسی که در بین شرکت‌ها محبوب است، تأیید شوند. این سرویس به کاربران اجازه می داد چندین حساب را از یک برنامه مدیریت کنند. اما خط مشی جدید ظرف ۳۰ روز اجرایی می شود و به نظر می رسد با هدف افزایش درآمد برای توییتر باشد زیرا کاربران باید برای تأیید حساب های خود تحت تغییرات ماسک هزینه پرداخت کنند.

رقابت ماسک و زاکربرگ

رقابت ماسک و صاحب متا یعنی مارک زاکربرگ ممکن است محدود به پلتفرم های آنان نباشد و به زندگی واقعی هم سرایت کند. در یک دعوای آنلاین بین ماسک و زاکربرگ، ظاهراً این دو میلیاردر فناوری توافق کردند که در یک «مبارزه در قفس» با یکدیگر روبرو شوند، اگرچه مشخص نیست که آیا آنها واقعاً به رینگ خواهند رفت یا خیر.

زاکربرگ ۳۹ ساله در اولین تورنمنت جیو جیتسوی خود در ماه می در دو رشته، مدال های طلا و نقره را به خانه برد. ماسک نیز در مصاحبه ای در سال ۲۰۲۱ گفت که او هم در یک باشگاه ورزشی در کالیفرنیا به تمرین جیو جیتسو می پردازد.

منبع: سی‌بی‌اس

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.